Już we wrześniu startujemy!

Trwa nabór do grup pływackich na sezon wrzesień – styczeń 2019 r. Zajęcia prowadzimy dla dzieci od 5 roku życia. Zapraszamy wszystkich chętnych.

Jak długo moje dziecko będzie uczyło się pływać ?

Jest to kwestia indywidualna i przede wszystkim uzależniona jest od takich czynników jak:
– wieku,
– sprawności fizycznej,
– zaangażowania się w zajęcia oraz systematyczności młodego pływaka.

 

Przy systematycznym uczęszczaniu na zajęcia tak dla przykładu opanowanie podstaw stylu grzbietowego zajmuje od 2-3 miesięcy. Są dzieci które już po 2-4 zajęciach samodzielnie potrafią przepłynąć basen.

Pływanie i zajęcia w wodzie to popularna formą aktywności ruchowej. Można ją uprawiać bezpiecznie dla zdrowia od najmłodszych lat aż do późnej starości. Uprawiane bez względu na wiek płeć. Pływanie to istne panaceum na różnego rodzaju dolegliwości, a przy tym bezinwazyjne, gdyż nabawić się kontuzji będzie ciężko.

 

Od samego początku bardzo dużo uwagi poświęca się na to, aby dzieci poczuły się dobrze w wodzie. To jest bardzo ważny okres. Podczas tego czasu buduje się podstawę do uczenia pływania. Dzieci uczą się pływać na brzuchu i na plecach, nurkować (zanurzać się pod wodę), patrzeć pod wodę i szukać. Te rzeczy powodują, że dzieci przyzwyczajają się do wody i czuja się w niej dobrze.
Wiele ćwiczeń jest przedstawionych w formie zabawy, ponieważ to jest najlepszy sposób, żeby coś nauczyć Małe dzieci. Dlatego nie można myśleć, że dzieci tylko bawią się w wodzie. Każda zabawa ma jakieś znaczenie.

Ćwiczenie w wodzie sprzyjają:

– poprawie wydolności organizmu,
– wzmocnieniu siły mięśni,
– poprawie wytrzymałości,
– rozwoju osobowości, inwencji twórczej dzięki przebywaniu w grupie rówieśników,
– rozwoju koordynacji zdolności ruchowych dzięki poruszaniu się w wodzie
– poprawie koordynacji mięśniowo – nerwowej.

Zbyt obfity nadmiar tkanki tłuszczowej wiąże się z nadwagą co skutkuje obniżeniem sprawności układu krążenia i oddychania, zmniejszenia wydolności fizycznej. Warunkiem sprzyjającym temu jest brak aktywności ruchowej, obfite i kaloryczne posiłki. Aktywność ruchowa i prawidłowe odżywianie się warunkuje zdrowie człowieka. Ograniczenie aktywności wywołuje niekorzystne zmiany fizjologiczne. Pływanie jest jednym z najlepszych treningów na uzyskanie odpowiedniej kondycji oraz na zmniejszenie naszej tkanki tłuszczowej. Jest to ćwiczenie aerobowe i zaangażowane jest w nie wszystkie partie mięśnie.

 

Jakie mamy korzyści z aktywności fizycznej:
– utrzymanie właściwej masy ciała,
– wzmocnienie układu kostno stawowego,
– redukcja chorób układu krążenia,
– wzmocnienie ścięgien, mięśni i więzadeł,
-rozwój naczyń kapilarnych serca,
– zmniejszenie pracy serca w wysiłkach submax,
– obniżenie poziomu lipidów we krwi, korzystne zmiany w układzie ruchu silne mięśnie, szybkość, koordynacji ruchów, zmiejszenie pracy mechanicznej serca,
– zwiększenie objętości wyrzutowej serca przy niezmienionej objętości